maandag 5 januari 1981

's Ochtends maar wat vroeger opgestaan. Om 8 uur was ik in Hotel El Bousrarn voor het ontbijt. Bij de ingang werd gevraagd, wat ik ging doen. Ik zei dat ik om 8 uur een afspraak had in het restaurant. Er waren weinig hotelgasten, en voornamelijk Arabieren. Ik kreeg m'n ontbijt, toast met dadeljam en koffie. Ik zat niet zo lekker en heb alles snel naar binnengewerkt. Steeds omkijkend.
Op het postkantoor de brief aan Mr. Pieter gepost en bij de bank $50 gewisseld (192 DA). Op het marktje een laatste kijk genomen en daarna m’n tent opgezocht, klaar voor vertrek, 11 uur. Bij de tent hoorde ik van een ouder Frans echtpaar dat een Nederlandse jongen langs was geweest. Uit hun beschrijving kon ik opmaken dat het Johan geweest moest zijn. Tot 3-4 uur gewacht.
's Middags bij werklui gegeten. Hun goed gekruide soep, met wortelen en andere groenten, waarin brood werd gedompeld, smaakte goed. Daarna thee.
Eindelijk kwam ik Johan dan tegen. Ik was al van plan om weg te gaan. Hij was al een nacht in El Golea en was met een Nederlands stel meegelift. Ze stonden in de palmerie. Er was uit het Nederlandse kamp weinig nieuws. Ze hadden oud en nieuw gevierd met een paar flessen wijn en een groot kampvuur.
In het karnping-kafé gingen we even wat drinken. De twee Nederlanders, André en Anke, uit Utrecht, kwamen we daar ook tegen. Even later wipten Toos en Mieke binnen. Zij vertelden dat Jan pas gistermorgen, 4 januari, in Ghardaia was aangekomen, John en Jojo in Tamanrasset wachten en Willem de grens al over was.
Op de karnping kwamen we nog twee Nederlanders uit Eindhoven tegen die een soort reisburootje hadden. Vanaf Ghardaia organiseerden ze een 15-daagse trip naar het Hoggar gebergte. We kregen het nog zwaar... We zijn overigens wel bekend bij de toeristen.
' s Avonds aten Johan en ik bij André en Anke in de palmerie. Tomatensoep en linzen met uien. Koffie toe. We zaten rond een kampvuurtje. Het was heel lekker en gezellig. Gepraat over reiservaringen, het vegetariër zijn. Om half 10 was ik terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten