maandag 8 december 1980

Zondags bleef ik bij de truuk. We hadden een rustdag. John en ik timmerden een paal onder de balk voor de watertanken. Ging rennen in m'n korte broek in de heuvels. Tentpennen weer rechtgeslagen en de tent schoongemaakt. Dagboek wat bij kunnen schrijven. Ondertussen was ik ook gestopt met roken, wat niet zo goed beviel. 's Nachts werd ik wakker en verlangde naar een sigaret.
Tot 's avonds laat liep ik in m'n korte broek rond. M'n relatie met Alouette liep steeds slechter. 's Avonds wandelde ik over het strand naar Hamman-Lif om daar wat over na te denken. Ging vroeg slapen. Om 12 uur werd ik wakker. Er zaten een paar mensen buiten met een gitaar. Om 2 uur kwam Alouette in de tent en vertelde dat ze op het strand bij het restaurant onder de boom en in het huisje 'gefeest' hadden. Whisky en wijn. Bernard trakteerde, omdat hij het niet-roken niet volgehouden had. Jojo was flink zat en schreeuwde en zong. Corina schreeuwde van "Hou je kop!", wat door Jojo een half uur herhaald werd: "Corina, hou je kop!". Ze hield wijs genoeg ook haar mond. Alouette sliep meteen. Ik kon niet direkt slapen.

De volgende dag barstte Corina, tegen Pieter, in tranen uit. Ze was de hele dag sip. Arne had wekdienst; "Willen de mensen die minder gestoord zijn, hun verstand gebruiken?" en "Er staat voor de kamping een bus die over 5 minuten naar Afrika vertrekt".
Met Alouette nog wat gepraat. We besloten als vrienden verder te gaan. Om 12 of 1 uur zouden we vertrekken. Dat viel tegen. De hele dag een beetje rondgelopen, tenten opgepakt, maar geen vertrek. De landrover kwam als zo vaak, veel te laat terug. Om 3 uur vertrekken had volgens Jan weinig zin. Ik had geen zin om m'n tent weer op te zetten. Die nacht sliep ik voor de tweede keer in de truuk. Ik had wel eens zin om in de stoel te slapen, als ik naar "mevrouw Mieke" keek... Dat viel dus tegen. Johan zat tot vervelends toe te schrijven. Later ging ik op de grond liggen en weer later tussen de stoelen. Het was koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten